Najczęściej zadawane pytania
1. Jakich touroperatorów oraz jakich dostawców można rezerwować i wyszukiwać w systemie rezerwacyjnym MerlinX?
Rezerwować można ok. 80 touroperatorów dostępnych na polskim rynku. Dodatkową opcją jest rezerwacja samolotów i hoteli od rożnych dostawców.
2. Czy MerlinX jest prawdziwym system Online i czy pracuje w czasie rzeczywistym?
Wszystkie rezerwacje są dokonywane w czasie rzeczywistym. System MerlinX jest budowany i odświeżany co kilka minut oraz bazuje na „systemie cashowym”, dzięki czemu bardzo szybko można wyszukać z około 500 mln ofert tę najkorzystniejszą. Nie ma takiej możliwości, żeby potwierdzone rezerwacje nie doszły do skutku.
3. W MerlinX jest zbyt wielu touroperatorów, którzy we współpracy z mniejszą ilością organizatorów imprez turystycznych przeszkadzają w wyszukiwaniu ofert. Jak sobie poradzić z tym problemem?
Posiadając status administratora w zakładce „Admin” można włączać i wyłączać touroperatorów, z którymi prowadzi się współpracę.
4. Czy można ograniczyć poszczególne funkcje dla użytkowników (ekspedientów)?
Zakładka „Admin” umożliwia nadawanie praw „per ekspedient” (pracownik) oraz ograniczanie praw np. stażystom, którzy mogą jedynie wyszukiwać oferty.
5. Co zrobić, jeżeli znajdzie się ofertę touroperatora i sprawdzi jej dostępność, ale nie można dokonać rezerwacji?
W takim przypadku należy zadzwonić do działu Helpdesk. Najprawdopodobniej Agent nie został uaktywniony. Problemem po zgłoszeniu od razu zajmie się Support.
6. Co zrobić kiedy MerlinX odpowiada powoli, strony budują się bardzo wolno i zanim coś się wyświetli mija kilka sekund?
Normalnie MerlinX odpowiada bardzo szybko, gdyż stosujemy najnowszą technologię MDS. W takim przypadku należy sprawdzić czy łącza internetowe działają prawidłowo, zobaczyć czy inne strony odpowiadają, ewentualnie uruchomić program antywirusowy i powrócić do strony MerlinX.
7. Dlaczego niektóre hotele w systemie MerlinX nazywają się inaczej niż na stronie touroperatora?
MerlinX korzysta z ogólnego nazewnictwa w taki sposób, żeby każdy hotel miał taką samą nazwę, co znacznie ułatwia wyszukiwanie ofert i porównywanie cen.
8. Dlaczego przy niektórych ofertach brakuje obrazków i opisów?
Niestety zdarza się to bardzo często ponieważ zbyt wielu touroperatorów nadal nie traktuje zdjęć i tekstów jako ważnej części swojego produktu. MerlinX Team nie może i nie jest w stanie sam dodać zdjęć i opisów, które są przedstawieniem oferty oraz ważnym dowodem w przypadku ewentualnej reklamacji. Najlepiej sprzedawać wyłącznie oferty, które mają opisy i zdjęcia.
9. Jak dodać oferty do obejrzanych, jak robić ofertówki i jak dodać do Facebook’a?
Na liście ofert przypisanej do wybranego obiektu znajduje się przycisk „dodaj do obejrzanych” uruchamiający funkcję odpowiedzialną za możliwość porównania ofert, przygotowania zestawienia w formacie PDF, wydrukowania dla klienta, wyselekcjonowania oferty na witrynę oraz skomponowania własnego wyglądu ofert spośród wielu dostępnych szablonów. Dostępna jest również opcja „Udostępnij na Facebook’u”. Link z ofertą można jednym kliknięciem przenieść do portalu Facebook na tablicę agenta lub umieścić na tablicy jego znajomego.
10. Dlaczego niektóre oferty mają dostępną funkcję „Opcji” a inne nie, a sama „Opcja” różnie działa?
To zależy od tego jaką ofertę przedstawia dany operator. Dostępność i długość „Opcji” uzależniona jest zazwyczaj od okresu jaki dzieli nas od rezerwowanego terminu wycieczki. Ponadto należy pamiętać, że „Opcje” u niektórych operatorów (np. Neckermann) zamieniają się w rezerwacje stałe – jeśli agent sam ich nie skasuje.
11. Z czego wynikają błędy w cenach?
MerlinX nie wprowadza ofert do systemu, system je tylko zaciąga i prezentuje. Jeżeli cena jest za niska należy ten fakt zgłosić do Supportu. Takie oferty można szybko usunąć.
12. Dlaczego brakuje oferty lub oferta jest niedostępna?
Zazwyczaj zależy to od częstotliwości dostarczania ofert. Każdy operator w zależności od swoich możliwości technicznych wysyła oferty do MerlinX. System rezerwacyjny w oparciu o rewolucyjną technologię MDS może odbierać oferty na bieżąco.
13. Jak wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki internetowej?
Pamięć podręczną zależnie od przeglądarki można wyczyścić w następujący sposób:
Firefox:
Należy kolejno: Kliknąć przycisk Menu. Wybrać „Opcje”, otworzy się nowa karta. Następnie wybrać „Prywatność i bezpieczeństwo”, odnaleźć sekcję Ciasteczka i dane stron. Kliknąć „Wyczyść dane”. W nowym oknie wybrać „Treści zachowane w pamięci podręcznej” i/lub „Ciasteczka i dane stron” i kliknąć przycisk „Wyczyść”
Chrome:
Należy kolejno: Kliknąć przycisk Menu. Wybrać „Ustawienia”, otworzy się nowa karta. Następnie wybrać „Prywatność i bezpieczeństwo”. Kliknąć „Wyczyść dane przeglądania”. W nowym oknie wybrać „Obrazy i pliki zapisane w pamięci podręcznej” (ewentualnie inne opcje) i kliknąć przycisk „Wyczyść dane”
Edge Chromium:
Należy kolejno: Kliknąć przycisk Menu. Wybrać „Ustawienia”. Następnie wybrać „Prywatność i usługi”. Znaleźć sekcję Wyczyść dane przeglądania i kliknąć „Wybierz, co chcesz wyczyścić”. W nowym oknie wybrać „Buforowane obrazy i pliki” (ewentualnie inne opcje) i kliknąć przycisk „Wyczyść teraz”
Informacje dotyczą platformy: Windows 10
Przeglądarki: Firefox, Chrome, Edge Chromium
14. Jak ustawić drukarkę aby w formacie html nie wyświetlały się szczegółowe (zbędne) informacje dotyczące wydruku?
Nagłówki i stopki na wydrukach html można usunąć następująco w przeglądarkach:
Firefox:
− W zakładce „Menu” kliknąć „Plik”,
− Wybrać „Drukuj”,
− W sekcji opcje odznaczyć pole „Drukuj nagłówki i stopki”.
Chrome:
– W Menu wybrać „Drukuj”
– Wybrać „Więcej ustawień”
– Marginesy ustawić na brak