MerlinX 17 lat na polskim rynku,
ponad 100 touroperatorów.
Polski  Italiano  Român  Lietuvos
Dostawcy  |  RODO  |  O nas   |  Kontakt  |  Język:
Logowanie:
System rezerwacyjny MerlinX
 
Ogólnie Konfiguracja Koszyk LiveRoom IBE Link Hotele Przeloty Ubezpiecz. Parkingi Transfery
Statystki Zadania Newsletter FAQ Dokumentacja Zamów Ceny
 
W celu wyświetlenia listy rezerwacji należy kliknąć na link "Lista rezerwacji".
Opis zakładek
1. Zakładka "WSZYSTKIE REZERWACJE" - domyślnie zawiera wszystkie aktywne rezerwacje. Zarówno rezerwacje, które rozpoczynają wyjazd dzisiaj oraz których data wylotu/wyjazdu jeszcze nie nastąpiła. Poprzez filtry można w szybki sposób wyszukać konkretne rezerwacje.

2. Zakładka "WYJAZD WKRÓTCE" - zawiera rezerwacje z dzisiejszą datą wyjazdu oraz te które będą realizowane w przeciągu 10 dni.

3. Zakładka "USŁUGI JUŻ TRWAJĄCE" - zawiera rezerwacje, które mają wyjazd dzisiaj bądź obecnie są realizowane.

4. Zakładka "REZERWACJE ARCHIWALNE" - znajdują się tu rezerwacje, których wyjazdy/wyloty zostały już zrealizowane.

5. Link "Eksportuj listę"- możliwość wygenerowania listy rezerwacji wraz z ich szczegółami.

6. Rozwijane menu "Filtry" - opis poniżej w sekcji 1.3.

7. Przycisk "Zielony trybik" - pozwala skonfigurować listę rezerwacji. Szerszy opis poniżej w sekcji 1.4.

8. Pole "Akcja" - lista działań możliwych do wykonania na rezerwacji, takich jak:
  • Wyświetlenie szczegółów rezerwacji
  • Wydrukowanie umowy/potwierdzenia rezerwacji
  • Anulowanie rezerwację
  • Potwierdzenie rezerwację
  • Wyświetlenie warunków uczestnictwa
  • Zmiana rezerwacji
  • Dodawanie rezerwacji do koszyka
  • Wydrukowanie dowodu wpłaty
  • Skopiowanie rezerwacji
  • Wysłanie rezerwacji do systemu CRM
 
Opis listy rezerwacji
Listę rezerwacji można sortować według:
  • Numeru rezerwacji − oryginalny numer nadany przez touroperatora
  • Usługi − opis usług zawierający dane wyjazdu/wylotu i przyjazdu/przylotu, nazwę obiektu oraz miasto pobytu
  • Daty wyjazdu/wylotu
  • Daty rezerwacji − dzień założenia rezerwacji
  • Nazwiska płatnika
  • Nazwiska uczestnika − pierwszej osoby na liście uczestników
  • Statusu rezerwacji − wskazuje czy jest to rezerwacja opcjonalna, potwierdzona, anulowana, itp. UWAGA: po najechaniu myszką na status rezerwacji opcjonalnej, pojawi się informacja, do kiedy ważna jest opcja.
  • Operatora
  • Ceny
  • Ekspedienta − kod konsultanta, po najechaniu kursorem myszki na kod zostanie wyświetlony pełny opis
  • Grupy − dotyczy biur z kilkoma oddziałami, informacja który oddział założył daną rezerwację
  • Źródła − wskazuje czy rezerwacja została założona ze strony www czy w systemie
  • Typu oferty − wskazuje czy jest to m.in. Pakiet, Sam przelot, Ubezpieczenie, itp.
  • Domeny − informacja, z jakiej domeny została założona dana rezerwacja
Sortowania dokonuje się klikając ikonę w kolumnie według której chcemy uszeregować rezerwacje.
 
Filtry
Aby odnaleźć rezerwację należy rozwinąć pole "Filtry", a następnie wpisać w polu" Nr rezerwacji" wybrany numer.
  1. Nr rezerwacji − oryginalny numer nadany przez touroperatora.
  2. Operator − wybór touroperatora którego rezerwacje mają zostać wyświetlone. UWAGA: Istnieje możliwość zaznaczenia kilku organizatorów jednocześnie oraz wyszukanie po kodzie bądź nazwie operatora.
  3. Płatnik / Firma − możliwość filtrowania po Imieniu / Nazwisku Płatnika lub nazwie Firmy.
  4. Uczestnik − możliwość filtrowania po Imieniu / Nazwisku Uczestnika.
  5. Cel podróży − możliwość sortowania po mieście pobytu. UWAGA: rozpoznawane są również kody IATA miast, np. ZTH dla Zakynthos.
  6. Data wyjazdu od − możliwość wyboru daty wyjazdu od której mają być wyświetlone rezerwacje.
  7. Data wyjazdu do − możliwość wyboru daty wyjazdu do której mają być wyświetlone rezerwacje.
  8. Data rezerwacji od − możliwość wyboru daty założenia rezerwacji od której mają być wyświetlone rezerwacje.
  9. Data rezerwacji do − możliwość wyboru daty założenia rezerwacji od której mają być wyświetlone rezerwacje.
  10. Status − możliwość zawężenia do rezerwacji aktywnych, anulowanych, bądź wszystkie razem (Status Dowolny).
  11. Agencja − pozwala zawęzić do rezerwacji danego oddziału.
  12. Ekspedient − pozwala zawęzić do rezerwacji danego Pracownika/Konsultanta.
  13. Źródło − wskazuje czy rezerwacja została założona ze strony www czy w systemie.
  14. Domena − informacja, z jakiej domeny została założona dana rezerwacja.
  15. Typ oferty − wskazuje czy jest to m. in. Pakiet, Sam przelot, Ubezpieczenie, itp.
  16. 16. Filtruj − zawęża listę rezerwacji do wybranych kryteriów
  17. 17. Wyczyść − resetuje filtry i pokazuje domyślne parametry listy rezerwacji
Powyżej 5 rekordów w polach z multiselektem pojawi się okienko "Szukaj" gdzie można manualnie wpisać tekst.
U dołu strony, znajduje się informacja o ilości wyświetlonych rezerwacji oraz na której stronie się obecnie znajdujemy.
Aby wyświetlić kolejne strony, wystarczy kliknąć przycisk "Następna", lub "Ostatnia" aby wyświetlić ostatnią stronę listy rezerwacji.
 
Konfiguracja listy rezerwacji
Listę rezerwacji można personalnie skonfigurować wybierając kolumny które mają być wyświetlone.
Każdy Pracownik (Ekspedient) może mieć własną konfigurację listy rezerwacji.


Aby przejść do konfiguracji listy rezerwacji, należy użyć ikonki "Zielony trybik", w którym mamy do dyspozycji następujące ustawienia:
  1. Dostępne kolumny − lista kolumn, które można wybrać.
  2. Wybrana kolumna − kolumny które są już widoczne na liście rezerwacji, maksymalnie możemy wyświetlić 11 kolumn.
  3. Dodaj / usuń kolumny − możliwość dodawania / usuwania kolumn z listy rezerwacji.
  4. Sortowanie − jak ma być domyślnie posortowana lista rezerwacji
  5. Ilość rez. na stronie − ilość rezerwacji jaka zostanie wyświetlana na liście
  6. Zapisz − przycisk zapisujący wybrane ustawienia.
  7. Anuluj − zamyka okno bez zapisywania zmian.
  8. Resetuj ustawienia − przywraca domyślne ustawienia listy rezerwacji.
Kolumny można dowolnie uszeregować, można to zrobić na dwa sposoby:
  • W oknie konfiguracji, wystarczy "złapać" kolumnę w polu "Wybrane kolumny" i przenieść ją w górę lub w dół.
  • Będąc na liście rezerwacji, można "złapać" daną kolumnę i przenieść ją w lewo lub w prawo.
 
Najczęściej zadawane pytania
1. Czy można spersonalizować wygląd listy rezerwacji?
Jest taka możliwość! W prawym górnym rogu nowej listy rezerwacji znajduje się koło zębate, które daje możliwość przejścia do ustawień listy rezerwacji. Można zdecydować, które pozycje listy rezerwacji mają się wyświetlać i w jakiej kolejności. Można określić także sortowanie i ilość rezerwacji widocznych na stronie. Będąc na liście rezerwacji, można "złapać" daną kolumnę i przenieść ją w lewo lub w prawo.

2. Jak odszukać rezerwacje archiwalne?
Listę rezerwacji archiwalnych można wyświetlić po kliknięciu w zakładkę "REZRWACJE ARCHIWALNE".

3. Gdzie znajdę godzinę założenia rezerwacji?
Godzinę założenia rezerwacji można wyświetlić po najechaniu kursorem na datę założenia rezerwacji.

4. Jak uzyskać wydruk umowy?
Należy kliknąć w pole "Akcja", a następnie wybrać "Pokaż wydruk" i "wydrukuj".

5. Jak wysłać dane do CRM?
Należy kliknąć w pole "Akcja", a następnie wybrać "Wyślij do CRM".

6. Jak wyeksportować listę rezerwacji?
W prawym górnym rogu listy rezerwacji należy kliknąć w "Eksportuj listę".

7. Jaką funkcję pełni pole "Źródło"?
To pole pozwala zawęzić podgląd do rezerwacji założonych w systemie lub do tych, które zostały założone przez stronę www.

8. Jaką funkcję pełni pole "Typ oferty"?
To pole pozwala zawęzić podgląd do różnych typów rezerwacji jak pakietowych, hotelowych lub lotniczych itd.

9. Jak wyświetlić tylko moje rezerwacje?
Należy rozwinąć "Filtry" w prawym górnym rogu listy rezerwacji. Następnie w polu "Ekspedient" z listy należy wybrać pracownika, którego rezerwacje chcemy wyświetlić.

10. Jak wyświetlić rezerwacje na dany kierunek?
Należy rozwinąć "Filtry" w prawym górnym rogu listy rezerwacji. Następnie w polu "Cel podróży" należy wpisać dany kierunek (Np. Zanzibar, lub kod IATA destynacji- np. AYT). System wskaże rezerwacje tylko z wybranej destynacji.

11. Jak sprawdzić termin opcji?
Należy najechać kursorem na status opcji "OP".

12. Jak na stałe ustawić w liście rezerwacji podgląd tylko do własnych rezerwacji dla konsultanta/praktykanta?
W zakładce ADMIN istnieje możliwość ustawienia podglądu tylko do swoich rezerwacji. Po kliknięciu w ADMIN należy wybrać zakładkę "Ekspedienci" i wejść w ustawienia danego pracownika, klikając w piktogram "ołówka". Na dole należy zaznaczyć "Pełna lista rezerwacji"- "Blokada", a następnie "Zapisz". Konsultant/praktykant po ponownym zalogowaniu do systemu na swoich hasłach ekspedienta nie będzie już widzieć rezerwacji innych pracowników.

 
Lista rezerwacji - szkolenie online: https://www.youtube.com/watch?v=d04sO5K997c
Jesteś tutaj: Strona główna > System rezerwacyjny MerlinX > Lista rezerwacji
wstaw na FB